Orientacja na klienta – pierwsza z zasad zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…

By   20 stycznia 2017

zarządzanie jakością zasadyWdrażanie w przedsiębiorstwie przez specjalistę kontroli jakości zasad zarządzania nie należy do prostych zadań. Wszelkie działania w tym zakresie wymagają zaangażowania całej firmy i zrozumienia złożoności tego procesu przez zarząd. Orientacja na klienta to nastawienie na zrozumienie i dążenie do zaspokojenia potrzeb odbiorcy. Takie ukierunkowanie przynosi wiele korzyści choć nie wszystkie firmy zdają sobie z tego sprawę.

Specjalista ds jakości wprowadza skuteczne zarządzanie całością organizacji, które w stopniowy sposób przekształca firmę nastawioną na produkt w zorientowaną na klienta. Dzięki temu klient zyskuje wyczuwalną swobodę wyboru. Norma PN-EN ISO 9001:2009 zakłada gromadzenie i skrupulatną analizę wymagań klienta dotyczących wyboru. Czynnościom tym poddawane są także informacje zadowoleniu klientów z zakupu danej usługi czy towaru. Specjalista ds. jakości ma świadomość jak wielkim wyzwaniem jest pozyskanie nowego klienta, zaś wypracowaniu w nim przywiązania do marki stanowi jeszcze większe wyzwanie. Gdy klient jest usatysfakcjonowany z zakupu z pewnością powróci do danej firmy. Gdy ukontentowanie z zakupu nie jest pełne najprawdopodobniej przy kolejnym zakupie skorzysta z usług konkurencji. By móc świadomie budować orientację na klienta danego przedsiębiorstwa niezębnym jest stworzenie systemu, który po dostarczeniu produktu, będzie monitorował poziom zadowolenia klienta, który jest jednym z mierników funkcjonowania systemu zarządzania jakością.

2 Comments on “Orientacja na klienta – pierwsza z zasad zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ…

Skomentuj admin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *