Warunki pracy specjalisty

By   15 stycznia 2014

Osoba zajmująca stanowisko specjalisty ds. jakości jest niezmiernie ważnym pracownikiem w każdej firmie związanej z wytwarzaniem i dystrybucją określonego rodzaju produktów i usług. Podstawowym obowiązkiem specjalisty jest koordynacja projektów dotyczących wprowadzania, usprawniania i utrzymywania odpowiedniej jakości produktów lub usług. Ponadto, specjalista tworzy wymogi jakościowe dla nowych produktów, rozwija system zarządzania jakością i doradza klientom we wszystkich stadiach powstawania produktów i usług.

3

Kontroler jakości, specjalista ds. kontroli jakości Elbląg, może pracować w różnych miejscach, na które wliczają się zarówno budynki biurowe, hale produkcyjne i laboratoria, jak i magazyny. Szczegółowe warunki pracy specjalisty zależą przede wszystkim od rodzaju kontrolowanego wyrobu lub usługi. Zawód specjalisty ma charakter samodzielny i indywidualny oraz związany jest z samodzielnym projektowaniem, oceną i podejmowaniem decyzji. W swojej pracy specjalista często kontaktuje się z innymi pracownikami firmy lub instytucji, w której jest zatrudniony, a także nawiązuje kontakt z osobami spoza przedsiębiorstwa (klientami, konsumentami czy przewoźnikami).

Praca specjalisty ds. kontroli jakości jest pracą o normowanym systemie czasu pracy, wykonywaną przez 8 godzin dziennie. Wyjątkiem mogą być duże zakłady, w których produkcja trwa przez całą dobę, a pracownicy pracują w zmianowym systemie pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *