By   9 listopada 2018

jak można skuteczniej ocenić jakośćSpecjalista kontroli jakości może mieć do wykonania różnorodne zadania. Wiele zależy od tego, w jakiej firmie pracuje. To najczęściej branża oraz przyjęte w niej standardy decydują o tym, jak ostatecznie wygląda praca jako specjalista kontroli jakości. Celem takiej pracy jest zdecydowanie podwyższenie standardów produkcji, a co za tym idzie, zmniejszenie ilości reklamacji. Ocena jakości konkretnego produktu nie zawsze jest jednak prosta. Jak można zrobić to skuteczniej?

Specjalista kontroli jakości powinien w pierwszej kolejności opracować standardy, które będą podstawą do oceny tego, czy dany produkt spełnia standardy, czy też nie. Bez modelu porównawczego trudno będzie wskazać, które z produktów są odpowiednie do sprzedaży, a które nie. Opracowanie takich standardów powinno opierać się o wskazania typowe dla danej branży. Powinien wziąć pod uwagę przepisy prawne, standardy konkurencji, możliwości produkcyjne danego zakładu oraz inne znane sobie z doświadczenia czynniki.

Specjalista kontroli jakości powinien powstrzymywać się od subiektywnej oceny. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Czasem trzeba bowiem uwzględnić doświadczenia specjalisty, które trudno ująć w bardzo konkretne ramy. Każdy produkt, który odbiega od sprecyzowanych przez specjalistę wymagań, powinien zostać zbadany pod kątem przyczyn pogorszenia jakości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *